perjantai 1. elokuuta 2014

Jaloleinikit omasta kukkapenkistä

Yksi lempikukistani on jaloleinikki (Ranunculus asiaticus). Tilasin toukokuussa netistä jaloleinikin mukuloita ja istutin omalle pihalle. Jaloleinikit eivät kuulemma ole helppoja kasvatettavia, vaan mätänevät helposti. Niin kävi myös osalle minun mukuloistani, mutta suurin osa kasvattaa ainakin vartta ja lehtiä ja osaan on tullut nuppuja ja muutamat ovat auenneetkin.


Mielenkiintoista nähdä minkävärisiä kukkia mukuloista tulee. Nyt avautuneet ovat  punertavia ja yksi on keltainen.

Aurinkoista viikonloppua jokaiselle!

 

10 kommenttia:

  1. Leinikki on myös minun yksi suosikkikukistani, jotain herkän yksinkertaista. Aurinkoa :)

    VastaaPoista
  2. Kaunis - ja niin kuin kotiporstua jo totesi - herkkä!

    VastaaPoista
  3. Ihania. Taidat olla vähän viherpeukalo kyllä. Mä en varmaan saisi aikaan, kun ruskeita rankoja :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laura: musta on ehkä tulossa vähän viherpeukalo ;)

      Poista
  4. Onpas upea kukka! Todella ihana! Mä olen itse todella onneton viherpeukalo ja voin vain haaveilla kauniista kukkaistutuksista… Tänä vuonna piha on helppo, kun ei ole tehty sille vielä mitään. Ensi vuonna sitten nurmikkoa ja ehkä jotain pientä kukkaistutusta… :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaana: nämä on mun ekat kukat, jotka olen saanut kukkimaan. Netistä ohjeita katellen ja joka päivä käynyt niitä katsomassa miten ne voi :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...