sunnuntai 9. helmikuuta 2014

Tiskirätti mietintöjä

Näin käsityöihmisenä olen pitkään jo miettinyt neulottujen tiskirättien käytännöllisyyttä. Ne ovat kivan näköisiä, mutta ovatko ne yhtä hyviä käytössä kuin tavalliset kaupan "luutut"? Kun Arjen timantteja blogin Anu kertoi blogissaan rättien hyvistä puolista, päätin minäkin kokeilla niitä.


Anun blogista löytyykin simppeli ohje bamburättien tekoon. Omassa rätissäni käytin Novitan bambu-lankaa kaksinkertaisena. Toinen rätti on puikoilla myös. Vielä en osaa käyttökokemuksia kertoa, mutta ainakin näyttää kivalta.


Onko teillä lukijoilla kokemuksia neulotuista tiskiräteistä?

p.s. Oletteko löytäneet jo tienne Styleroomiin? Minut löytää sieltä myös. Weekdaycarnival blogista voi lukea asiasta lisää.

Leppoisaa sunnuntai päivää ♥

19 kommenttia:

  1. Kokemuksia on :)

    Oon tehnyt näitä sarjatuotantona: myyjäisiin, kotiin, Tyynelään, siskolle, äidille, äidin työkaverille :D
    Ne ei ime aluksi kunnolla, mutta paranevat pesujen myötä. Tykkään enemmän, kuin kaupan räteistä.
    Saa sitä paitsi sopivissa väreissä. Ne kaupan on usein ihan kamalia hailuja.

    VastaaPoista
  2. on kokemuksia ja paljon parempia ku kaupan rätit.

    VastaaPoista
  3. Ei ole kokemuksia ja vähän epäilevä olen ollut niiden suhteen :)

    VastaaPoista
  4. Ei ole kokemusta, mutta tänään juuri kirjoittelin Saanan ja Ollin Novitalle suunnittelemista kuoseista ja mietin, että voisi kokeilla tiskirätissä samaa kuosia myös:) Paljon olen kyllä kehuja lueskellut itse neulotuista räteistä, joten kaipa se täytyy vihdoin itsekin kokeilla.

    VastaaPoista
  5. Meillä ei ole neulottuja ollut, kun niiden toimivuutta olen itsekin miettinyt. Mutta paljon on kehuttu, joten täytyisi itsekin saada aikaiseksi ja neuloa muutama.

    VastaaPoista
  6. Mulla on yksi kaapissa, mutta jotenkin en ole osannut sitä käyttää...Ehkä pitäisi ottaa käyttöön!! :)

    VastaaPoista
  7. Mulla ei ole tuollaista rättiä ollutkaan, kaunis on!
    Kuivuuko kunnolla?

    Mä oon myös Styleroomissa, koitanpa tänään saada räpsäistyä lisää kuvia albumeihin.
    Pia-Jotaintekemista on mun nimimerkki siellä. :)

    VastaaPoista
  8. Ei oo kokemusta, oon aina vaan päillyt niiden toimivuutta joten mielelääni kuulen palautetta räteistäsi. OOn vähän vainoharhainen noiden tiskirättejen kanssa, niitä vaihdetaan todella tiuhaan.

    VastaaPoista
  9. Olitpa tosiaan nopea! Sulle iski selvästi tosi-inspiraatio :) Toivottavasti tykkäät rätistä käytössä. Minullakin ensimmäiset rätit olivat tuota samaata harmaata. Ihana väri. Leppoisaa sunnuntain jatkoa!

    VastaaPoista
  10. Joo, neuloin ihan tavallisesta puuvillalangasta tiskirätin, pistin pilttipurkkiin ja laitoin dymolla tekstin kylkeen. Tuli aika hauska tuliainen! :)

    Kiva tietää, että tälläistä bambulankaa on olemassa! Plus, että tämä on sopivan yksinkertaista tälläiselle surkealle neulojalle. :)

    VastaaPoista
  11. Kivan värisen kudoit :) Mukavaa sunnuntaita

    VastaaPoista
  12. Mä ostin yhestä putiikista viikolla Jeanne arc livingin tiskirätin. Tykästyin siihen niin pakkohan se oli ostaa. Kokeilin sitä eilen ja se tuntui miellyttävältä ja pehmeältä, mutta yhden huononpuolen havaitsin siinä. Kun pyyhit pöytää niin pöydän pinnalle jää sellaisin ''vesipisaroita'', en tiedä pitäisikö liinan olla nihkeän kostea, eli kuivahko että ei jäisi. Mutta muuten kyllä tykkäsin ja onhan se kauniimpi kuin kaupan värilliset luudut. :)

    VastaaPoista
  13. Mulla on yksi kangastiskirätti ja jotenkin mua ahdistaa se. Meilä kun aina jää ne märkänä tiskialtaaseen. Mutta kauniitahan ne on, niin kuin tämäkin :)

    VastaaPoista
  14. Kaunis on kyllä tuollainen rätti:)! Itseäni ainoastaan mietityttää se, että miten semmoinen kuivuu vai onko se aina litimärkä.

    VastaaPoista
  15. Anoppi oli viimevuonna tehnyt myös bambulangasta noita ja kehui kyllä kovasti! Täytyisi melkein itsekin kokeilla, että onko se sitten niin hyvä. Saisi ainakin juuri sen värisen kun haluaa milloinkin. Tietysti lankojen värien mukaan... :)

    VastaaPoista
  16. Vastavieraillulla ja jäänkin seuraamaan blogiasi! Olen tehnyt paljonkin tiskirättejä neulomalla, bambuiset toimii parhaiten ja ovat niin paljon kauniimpia kuin tavalliset. Vaihdan aika usein rättiä, heitän vaan pyykkiin ja otan uuden kaapista. Joskus kosteammalla ilmalla kun kuivuu hitaasti saattaa alkaa haista, mutta bambu kuivuu normisti aika nopeasti. Bambu on siitäkin hyvä materiaali, että se on luonnostaan antibakteerinen ja antistaattinen.

    VastaaPoista
  17. Jes, tää on hieno! Mä ostin samaa väriä, mutt en löydä sitä mistään. Ja tykkään todella paljon noista bamburäteistä. Paranee vanhetessaan.

    En oo vielä tuola styleroomissa, pitääpä mennä tutustumaan :)

    VastaaPoista
  18. Tyylikkyyttä tiskipöydälle. Pitäisi itsekin siirtyä tällaisiin arjen kaunistajiin.

    VastaaPoista
  19. Mulla on kokemusta kaupasta ostetusta bambutiskirätistä. Kyllä se vaan oli hyvä! Nyt on käytössä itse tehty :)

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...