keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Minun värini haaste

Valontalo blogin ihana Emilia heitti minulle mielenkiintoisen haasteen väreistä. Tarkoituksena on esitellä minua puhuttava väri. Vaikka kotini sisustuksessa suosin valkoista, harmaata ja mustaa, on yksi väri, joka on kulkenut lempivärinäni lapsuudesta saakka. Vaaleanpunainen.


"Vaaleanpunaista pidetään herkkänä värinä - toisaalta pinkki shokeeraa hyökkäävyydellään. 1700-1800-luvulla pohjalaiset kirkot maalattiin roosaksi sisäpuolelta - ja pohjalainen morsian pukeutui roosaan hääpukuun"

"Vaaleanpunainen väri kuvastaa pyyteetöntä rakkautta, lämpöä ja välittämistä, jotka tekevät kaikesta mahdollista elämässä. Emotionaalisesti pinkki väri tuo mukanaan rakkautta, sekä itselle että ympärillä oleville. Vaaleanpunainen tukee myös aikoina, jolloin tuntee itsensä haavoittuvaksi ja se auttaa välittämään omasta itsestään."

Vaatteeni ovat suurilta osin mustia ja kamelinruskeita, mutta löytyy myös vaaleanpunaisia. Etenkin ulkovaatteissa ja urheiluvaatteissa käytän vaaleanpunaista. Minulla on myös paljon koruja, joissa on vaaleanpunaista. Erityisesti pidän ruusukvartsista ja vaaleanpunaisesta akaatista.

 Tämän ruusukvartsi-sydämen olen saanut ystävältäni. Ruusukvartsi symboloi rakkautta ja sen uskotaan tuovan kotiin rakkautta. Pidän sydäntä yöpöydälläni.

Makuuhuoneessamme on myös virkkaamani torkkupeitto, jossa on ripaus vaaleanpunaista :)

Haaseen säännöt:
 1.Esittele väri, joka puhuttelee sinua. Sellainen väri, joka on lähinnä sydäntäsi. (mitä rikkaampi väri, sen ihanampi) 2.Liitä tekstiisi kuvia kotoasi, todistusaineistoa vaatekaapistasi, mitä vain keksit. 3.Voit myös kertoa lyhyen selostuksen siitä, mitä uskomuksia väriin on liitetty.
Lähteenä voi käyttää vaikka coloria.nettiä.


Haastan mukaan seuraavat bloggarit:
 Esmeralda´s
Sateeenkaaria ja Serpentiiniä
Metsolassa 
Luumutar

Kollaaseissa käytetyt kuvat:
 all star 
Våga
pöytäryhmä  
olohuone 
makuuhuone
keep calm..
sivellin
Muuto


21 kommenttia:

  1. Tämä oli yllätys - herkullinen sellainen! :)

    Ihana torkkupeitto. <3

    VastaaPoista
  2. Olipa mukava postaus :) Vaaleanpunainen on kyllä herkullinen väri!

    VastaaPoista
  3. :). Mä rakastan pinkkiä.

    Kivaa päivää.

    VastaaPoista
  4. Olisin valinnut saman värin. Vaaleanpunaiseen tai pinkkiin palaan aina tavalla tai toisella :).

    VastaaPoista
  5. Vaalenapunainen, vau! Mahtava väri ja komppaan Marjukkaa - ihana yllätys. Minäkin tykkään pinkistä ja se oli muuten väri, joka miehelleni tulee minusta ensimmäisenä mieleen. :) Tuo ruusukvartsi on ihana.

    VastaaPoista
  6. Kiitos haasteesta :) Mä tartun siihen mahdollisimman pian :)

    Mullekin on näinä keväisinä päivinä alkanut vaaleanpunainen taas maistua, vaikka mulla onkin siihen useimmiten viharakkaussuhde. Kävin ostamassa vanhanroosaa maaliakin jo Tyynelään :)

    Ihanat nää kuvat! Noi Conversejen kärjet kiinnitti heti huomion. Voisikohan tuollaista kokeilla itse...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laura: eikös olekin herkulliset converset, ei muuta kuin tuunaamaan bling blingillä :)

      Poista
  7. Täältä löytyy vaaleanpunaista eniten ehkä urheiluvaatteista, muuten sitä suosin tulppaaneissa. Ihana väri!

    VastaaPoista
  8. Vaaleanpunainen on myös minun ehdoton lemppari :)

    VastaaPoista
  9. Oi, minkä peiton olet tehnyt! Itsekin tykkään vaaleanpunaisesta, mutta vain tosi pieninä annoksina :)

    VastaaPoista
  10. Niin kiva haaste, että nappasin sen itselleni. Vaaleanpunainen toimii... :)

    VastaaPoista
  11. Mainio haaste! Minä olen sen verran väritön ihminen, että hiukan on hankalaa, mutta yksi väri voisi silti nousta harmaiden ja mustien keskeltä... :) Kiitos haastamisesta!!

    VastaaPoista
  12. Katos katos. Mä sainkin tän kuvattua :))
    Löytyy nyt blogista.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...